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Game Engine/Unity3D

[Shader] Surface shader의 standard한 Output 구조체들

욤마핫 2015. 4. 1. 20:10

struct SurfaceOutput

{

fixed3 Albedo; // diffuse color

fixed3 Normal; // tangent space normal, if written

fixed3 Emission;

half Specular; // specular power in 0~1 range

fixed Gloss; // specualr intensity

fixed Alpha; // alpha for transparencies

};

 

Unity5 버젼에서는 다음과 같은 라이팅 모델을 쓰고 있다.

struct SurfaceOutputStnadard

{

fixed3 Albedo; //

fixed3 Normal; //

half3 Emission;

half Metallic; // 0 = non metal, 1 = metal

half Smoothness;// 0 = rough, 1 = smooth

half Occlusion;// (default 1)

fixed Alpha; // alpha for transparencies

};

 

struct SurfaceOutputStandardSpecular

{

fixed Albedo; // diffuse color

fixxed Specular; // specular color

fixed Normal; // tangent space normal, if written

half3 Emission;

half Smoothness;

half Occlusion;

fixed Alpha;

}